© 2016-2019. mySuperBox ,כל הזכויות שמורות, מעל הקופסא בע"מ

עקבו אחרינו בפייסבוק לקבלת טיפים ומתכונים לחיים בריאים

עקבו אחרי באינסטגרם ותראו מה אני אוכלת..

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon

הכריכים שיגרמו לילד שלכם לאכול בריא

September 13, 2017

רגע לפני ששוקעים למרוץ השיגרה וההרגלים.. זה הזמן לחשוב על הדלק של הקטנטנים שלנו, ושלנו..

 

כאמא ל-2 מפלצות מתוקות ובררניות, אני תמיד עושה ניסויים כדי לגרום לילדים שלנו להתרגש מקופסת הפלאים שלהם בארוחת העשר.

 

זה מתחיל ב-6.00 בבוקר. בזזז.. השעון מצלצל, והבית מיד נכנס לסחרור טזמני של הכנות, הלבשות, תכנונים, ארגונים ומציאת אבדות. ומעבר למחול השדים הזה מתנוססת שאלה, אותה שאלה קבועה שמעסיקה את בני האנוש מאז שניתנה להם זכות הבחירה: "מה נאכל לארוחת 10??!!".

השנה החדשה היא הזדמנות מצויינת לרענן הרגלים ולהתחיל ברגל ימין את המסע הקולינרי שלנו, והפעם.. בסימן בריא!

  

לאדוקים: בתחילת השבוע, אחרי שחגגנו בארוחות סוף השבוע, זה הזמן לתת לבטן לנוח ולגוף לנקות את עצמו. ארוחת העשר הראשונה תהיה כריך (מלחם/פיתה כוסמת או חיטה מלאה, שימו לב לרשימת הרכיבים בה לרוב מסתתרים סוכרים וחומרים משמרים עליהם ניתן לוותר בתזונת הילדים שלנו) עם פסטו (הידד! ירקות ירוקים עשירים מאוד בחומצה פולית) וחביתה מביצה או חביתת חומוס או אבוקדו. כדאי ומומלץ להוסיף ירקות פרוסים בכריך וגם בצד – מלפפון, גזר, עגבניה ופלפל אדום ישתלבו מצוין. ומה קיבלנו? סיבים תזונתיים, חלבון, שומן בריא וויטמינים ומינרלים. הריבוע הקדוש!

 

למשקיענים:

אם גם אתם אמנים מתוסכלים שרק מחכים לתת לפרץ היצירתיות שלהם לזרום כל הדרך להפסקה הגדולה, המתכון הבא הוא בשבילכם. הכינו מבעוד מועד קציצות ירק **מתכון בסיסי: בטטה, סלסלת פטריות, 2 קישואים, 3 ביצים, חצי צרור פטרוזיליה, בצל, פירורי לחם מקמח מלא. מגרדים את הירקות בפומפיה, נותנים לתערובת לנוח 10 דקות, סוחטים את הנוזלים, יוצרים קציצות ואופים 5 דקות מכל צד בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות**. ניתן לשחק אם המרכיבים כך שיתאימו למה שילדיכם אוהבים במיוחד. 

עצלנים יותר? פרסו בטטות, משחו בשמן זית ופזרו מעט רוזמרין מעל. בואו נקרא לזה קציצה. 

ומה קיבלנו? ארוחה קלילה, עשירה במיקרונוטריינטים שמזינים את הגוף הצעיר במה שהוא הכי הכי צריך

 

 

לחובבי ג'אנק פוד:

צ'יפס זה בריא? בהחלט! רצועות בטטה ותפוחי אדמה בתנור, משוחים היטב בשמן זית ומעט מלח אטלנטי, זו ארוחה מעולה לקחת לדרך. והרוטב? קל. רסק עגבניות עם מעט קרם קוקוס וקיבלנו קטשופ מיונז משודרג לדרגת מזון-על. כמעט.

:למפתיעים 

מלך הכריכים! ילדים מטורפים על משחקים בכלל ומשחקים באוכל בפרט. באמצעות כמה טריקים פשוטים תוכלו להפוך את הכריך (כל כריך) לאריה! וכך, תוכלו להיות בטוחים שהילד ממש יטרוף אותו. להשראה ראו: כריך אריה שלב אחר שלב באתר המקסים הזה :www.funeatarium.com

 

לעסוקים:  

חופן אגוזים, פירות יבשים ומזונות על (ממש פה) יעשו את העבודה – ימלאו את הקיבה הקטנה בכל הטוב שיש לטבע להציע, ובזכות הרכב השומנים הבריאים לא יקפיצו את הסוכר (השומן האגוזי מעכב את קפיצות הסוכר, ובעקבות כך נפילות הסוכר – מה שמסייע לבעיות קשב להתפתח). שימו לב לאגוזים לא קלויים ולפירות ללא סוכר וצבעי מאכל.

 

ועוד 2 עצות זהב לסיום:

איך לגרום לילד לאכול בריא בכלל, ויותר ירקות בפרט?

טובים השניים (או השלושה, או הארבעה) מן האחד! חשוב לשתף את הילד/ים בהכנת הכריך. תתפלאו כמה הילד יהנה לבחור את הממרחים שלו מהמזווה הביתי ואף את הירקות שהוא אוהב מהסופר. הילד לא אוהב ירקות? נסו את המשחק הבא: הדפיסו או גזרו מס' רב ככל הניתן של ירקות, הדביקו על קלף – ובביקור הבא בשוק או בסופר שחקו את המשחק "מי מזהה את הירק בתמונה?". מניסיון, זה עובד אפילו עם ילד אחד, ועם אחים – עד כמה וכמה.

 

נשיקה בטייק אווי:

אני מאוד אוהבת לשים פתק קטן עם משפט (או ציור, לצעירים שביניהם) שיזכיר לילד כמה אנחנו אוהבים אותו. "שיהיה לך יום טעים" "בהצלחה בבחינה – ילדה אהובה!" ו"מקווה שתראה מלאאאא אוטובוסים בדרך חזרה מהגן". תתפלאו כמה תזכורת קטנה של אהבה ביתית יכולה לעודד אותם לאכול טוב יותר 😊

 

שתהיה שנה של בריאות ושמחה!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Featured Posts

איך זה לשחות בין כרישים (או: להשיג השקעה ב-10 דקות?)

April 22, 2018

1/1
Please reload

Recent Posts
Please reload

Archive